Wednesday, December 25, 2013

Cinta.

 "Haruskah aku berlari mengejar cinta yang hadir dan berlalu pergi? Tidak. Kerana cinta akan hadir di dalam perasaan dgn sendirinya"

"Couple tak haram kalau kita ada niat nak bernikah right? Tetapi couple lepas nikah itu lebih digalakkan."

Everyone have their own opinion about LOVE♡.
Yeah, i do really feels like flying and never fall down and flyinggggg again when someone that you loved, says "I LOVE YOU" to you :')

Am i right? Hehe. But do know honey, we never know who's that Allah selected for ya. Indeed. Termasuk aku. Aku boleh kata aku sayang Shamer, tapi itu tak membuktikan yang aku cinta hakiki dia, cinta mati dia. Boleh jadi esok aku meninggal. Or dia meninggal. Tak sempat kahwin, tak sempat kenal apa erti dunia selepas kahwin. Tak sempat tahu bagaimana rasa syurga di bawah telapak kaki suami. 

Dunia dah nazak, tua setua-tuanya. Aku takut aku lalai dan leka dengan cinta duniawi. Bak kata kawan aku, Mohamed Zulhazim, "takut tak buat apa apa, tak guna juga kn?" Yes. Aku sokong statement tu dengan sepenuh jiwa aku. Aku kena berubah. And aku memang nak berubah. Cuma iman dalam hati menentukan, kuat tak kuat seseorang itu dengan godaan dunia.

Ingat, SYURGA merupakan hadiah terhebat, hadiah yang direbut ramai tapi hanya bagi muslimin muslimah, bagi seorang hamba Allah yang taat pada-Nya dan meninggalkan larangan-Nya sahaja. InshaAllah. Hidup ini kita harus saling sama mengingati. Jangan alpa. Jangan mudah lupa. Kita ni kecil, kerdil sangat di mata Sang Pencipta. Perbesarkanlah, perbanyakkan amalan baik agar Dia mengenali kita dan memberikan hadiah terhebat tersebut :')

"Cinta itu benar. Cinta itu wujud. Cinta itu kekal. Cinta itu abadi. Jika kita mengenal apa itu CINTA HAKIKI"

For me, it's perfectly complete, detail about CINTA :') > http://ikhwanulagus.blogspot.com/2011/12/muhabbah-cinta-makna-cinta-hakiki.html?m=1.


Please. Take it, deep. Thanks. *wipe tears

No comments:

Post a Comment