Wednesday, December 18, 2013

Speechless :'/

Nothing more I can do. Aku try nak explain kat dia, but he refuse to listen. What else should I do? Aku dah serik. Aku takpernah putus berdoa kat Allah pasal dia, tapi aku lupa. Lupa yang aku takboleh buat plan sendiri.

"Oh, aku nak mamat ni jadi suami aku nanti."

"Ah, aku tak kira. Anything happen, aku still nak dia jadi hak milik aku, suami yang boleh bimbing aku ke Jannah nanti"

Mana boleh macamtu awak :') Hehe. Aku pun rasa stupid jugak. Yelah, umur baru 16, ada hati nak cakap pasal cinta bagai ni. Bijak berkata, ligat berfikir macam esok nak kena jaga anak, jaga hati suami semua. Uihh  T_T Kadang kadang kelakar bila fikir balik, betapa banyaknya aku bazirkan airmata aku, korbankan perasaan aku untuk dia. Dia, yang belum tentu jodoh aku. Yang belum sah menjadi suami aku pun. Yang kemungkinan, dia bukan siapa siapa pun bagi aku kelak. Tuntasnya, (ceh -.-) aku nak deact semua acc yang aku ada lepas ni. Facebook, Twitter, WeChat and whatever yang aku ada except this blog. Anything aku boleh share kat sini :) Even takde orang baca pun, aku tahu. Yea ._.

Biar apa orang kata, biar apa orang fikir, lantaklah macammana orang judge kita, asalkan nama kita, peribadi kita, akhlak kita, disebut-sebut, ditunggu-tunggu oleh penduduk langit :') InshaAllah. Berubah ke arah kebaikan, mengejar redha Sang Pencipta, siapa nak larang kn? Semua orang suka.

Untuk awak, saya doakan kita akan berjumpa satu hari nanti. Saya harap awak pun sedar betapa banyak dosa yang kita dah buat. Istighfar banyak banyak. InshaAllah. Kalau ada jodoh, Allah mesti akan satukan kita :) Now, focus study awak. Jangan asyik gaming je. Seorang perempuan, takkan pernah lupakan orang yang dia pernah sayang. Jangan risau :)

End post.

No comments:

Post a Comment