Friday, December 20, 2013

Sad, confused and every little things called NEGATIVE FEELING.

"Innalillahi wainna ilaihi rajiun, takziah."

Ayat pertama yang aku dengar, yang aku terima from semua orang yang tahu about kematian Tok Nek (moyang) tengahari semalam. Sad, of course. Well, aku dah lama tak jumpa dia. Last jumpa pun 2 tahun lepas, dia peluk cium aku, walaupun ingatan dia dah tak berapa ingat pun siapa aku. Raya tahun ni family kitorang raya kat Perak je, tak balik Johor, tak jumpa Tok Nek. Bila makngah call, Shocked :'(

She's gone forever. Aku ingat lagi masa kecik2 dulu, balik raya kat rumah dia, bila nak cakap dengan dia, mesti kena dekatkan mulut kat telinga dia. Then, bila dia tak dengar, dia gelak.

*laugh "Tok Nek tak dengar apa adik cakap, ulang sekali lagi?"

Ya Allah :'(

Maybe Allah nak kasi petunjuk kudd, disebabkan Tok Nek meninggal, kitorang saudara jauh jauh ni dapat jugak jumpa. Bersembang, tanya khabar. Anak anak saudara aku pun dah bertambah -__- Tahu tahu je ada baby baru. Haha. Petang semalam dalam pukul 4 centu baru gerak balik

Now, about HIM.

Aku cerita semuaaaaaaaaa benda yang aku buat kat mama. Mama bagi penjelasan clean & clear T_T Haih. Betullah apa orang kata, selagi kita ada mak ayah, jangan pandai pandai buat plan sendiri. Now yeah, aku sendiri susah, sendiri sakit hati, sendiri menyesal.

"Bagus nak berubah kerana Allah, dik. Tapi bukan macamni caranya. Awak tu still remaja, supposed takpayah fikir pun soal cinta ni."

See, dah kata -.- and blablabla and more and more. Mama suruh aku minta maaf kat dia, sebab dah lukakan perasaan dia. Ceh -,- aku fikir dua tiga kali je. Then, malam tu aku call dia.

Macam macam aku explain kat dia, menangis. Dia asyik kata,

"Takpe, takpe awak. Takpe."

Dia kata dia akan tunggu aku, habis belajar semua. Hm, inshaAllah :') and now, everything settled. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment